Saturday 19 May 2012

Belajar untuk tidak mengharap

Photobucket


Hari demi hari, usiaku makin bertambah. Raut wajahku juga berubah. Kalau dulu comel loteh, rasa nak picit-picit sebab tembam. Tapi sekarang tembam tu dah tak de. Sekarang tinggal hanya pipi yang dah hilang kecomelan itu. Benda yang baik takkan kekal.

Macam gitulah dengan apa yang aku harapkan. Apa yang aku harapkan dari parents aku, hanyalah tinggal harapan. Aku harapkan parents aku memahami aku seadanya. Tapi makin lama, aku semakin jauh dari dunia diorang. Bukan aku tak cuba untuk meluahkan kepada diorang, sudah. Malah aku rasa kerap jugalah aku cuba, tapi luahan aku hanya dijawab dengan pekikan dan laungan yang tidak berkesudahan. Jalan yang terakhir aku ambil hanyalah *diam, masuk bilik, kunci pintu*

Serious, aku penat. Aku try pergi slow talk dengan adik-beradik yang lain, tapi entah dimana silapnya. Aku guna salah ayat ke? Aku cakap salah ke? Straight forward sangat ke? Aku kurang ajar ke? Serious sampai blurr aku dok pikir benda ni berulang kali.

Akhirnya aku sedih sendiri. Nak luahkan pada member, aku pikir, member pon ada masalah diorang sendiri, so buat apa nak bebankan masalah aku dekat diorang. Yang suka layan, memang layan, tapi just layan je la kan. Sebab penyelesaiannya berbalik pada diri aku sendiri.

Dan akhirnya, aku blur sengsorang. Aishh. Penat!

So aku belajar untuk tidak mengharap. Harapan hanya tinggal harapan. Move on!